onsdag 21 september 2016

Dröm - dina önskningar kan bli verklighet


Har mött en människa som är sinnebilden och kärnan av vem jag önskat vara och drömt om att bli. En person som genom att leva sitt liv uppfyller de drömmar jag alltid haft.

En äventyrerska, stark, självständig och varm. En person som utstrålar positiv energi och som sprider entusiasm och glädje i kombination med lugn. Min nya förebild, spelar ingen roll att jag antagligen skulle kunna vara hennes mamma.


I mina drömmar har jag gjort allt som hon bockat av på sin bucket list. Trots det vet jag att vi inte är helt lika, i mig finns inte den sanna nomaden. Jag är mer rotad. Oavsett lusten att vidga mina vyer och testa mina egna förmågor så vilar jag gärna där mitt hem är vilket betyder på det ställe som min familj befinner sig.


Att resa är underbart men inte hela tiden. Så jag nöjer mig med att vara precis den jag är. Mina nya utmaningar finns runt hörnet och i vardagen.

Kanske att jag en gång lär mig surfa? Kanske inte? Det är okey. Just nu är jag där jag ska vara.


Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar