lördag 24 september 2016

Praktik IRL

Mannen har lärt vår honkatt att läsplattor och IPads kan betyda leksak.


I morse när jag yogade mig svettig till ett vinyasa flöde (som vanligt uppkopplad till en av Yogobes suveräna videoklasser) så trippade plötsligt Ravelli in i rummet. Det är visserligen inget ovanligt, att någon eller båda av katterna intresserar sig för vad jag gör. Tiger brukar oftast sätta sig bredvid och kolla innan han lämnar rummet då han vet att matte är "frånvarande" och just för stunden helt fokuserad på sin yoga. Ravelli å andra sidan vill gärna vara med, ligga på mattan, vilket är okey så länge som hon inte ligger precis där jag är. Om vi kan samsas så får hon hänga med mig.


Helt oväntat placerade sig Ravelli mitt på mattan när jag skulle göra en smal armhävning. Ett försök att parera för att inte stöta bort misslyckades och katten hoppade upp på soffan där jag ställt min IPad på högkant (för att kunna snegla på min lärare om så skull behövas).

I min upprätta asanas (förberedande sjöjungfru) så ser jag hur katten får syn på instruktören och lägger tassen mot skärmen precis som när hon fångade musen i appen med kattspel (läs blogginlägget En mus i vårt hus). Det var som om Ravelli trodde att hon skulle kunna fånga Monika Björn, kanske få en ost i vinst på skärmen varje gång hon rörde vid henne.

Jag lät fascinerat henne hållas. Praktiken avslutades och därefter blev det dags att glida ned på stan med mannen för att kolla in höstskor samt köpa NYA träningstights eftersom mina favoriter är och förblir borttappade.



Ha en ljuvligt skön söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar