torsdag 29 september 2016

Fuskat lite ... så är det (dag 5)


Denna vecka så står det på min arbetsbeskrivning att jag ska lära mig butikens rutiner, det nya kassasystemet samt börja lära känna mina kollegor.

Så jag släppte allt vad styling, omhäng och annat som har med min yrkesroll att göra. En sak i taget. Det har varit tillräckligt med koder, siffror, rabatter och kampanjerbjudanden.

Trots det har jag fuskat. Inte för att jag velat utan för att övrig personal bett mig. Med andra ord så har jag inte riktigt hållit fingrarna i styr.


Erkänner mig skyldig, jag har hängt om ... men bara lite. Förlåt.

När jag får chansen att leka med färger, mönster och material så fylls hela kroppen med energi.


Idag bad en av tjejerna mig att styla ett bord. Jag undrade om hon hade någon tanke, en ide om vad eller hur? Nix pix, hon gav mig fria händer. Så jag varvade kunder med omhäng. Fotade bordet och mejlade min VMchef.

Fick godkänt både från butikschef samt kollegor och kände mig ödmjukt tacksam. Denna vecka har jag varit så totalt inställd på att se andra fixa medan jag lär mig butikens grunder att jag liksom stängt dörren för mig själv.

Så tack till er som öppnat och bjudit in mig, låtit mig leka och fyllas med barnslig glädje samt massor, massor av kreativ energi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar