söndag 18 september 2016

Söndagsmorgon


Vaknade helt utvilad, tidigt och gled ur sängen. Drog på mig linne och haremsbyxor för att hinna med lite yoga innan de andra vaknade. Ute sken solen och luften var klar och kall. Solen glittrade på den blanka vattenytan och träden har börjat skifta i ljusgula toner mot orange.

När jag hunnit till peakpositionen huvudstående slogs dörren upp och min systerdotter samt hennes kompis hoppade in. Vi beslöt att göra frukost.

Jag sätter på tevatten och när det kokat upp tar jag kannan för att hälla upp vatten i våra muggar. Det skvimpar och hela bänken blir våt av det kokheta vattnet. Mitt i vätan ligger min mobil, åh nej!

Jag ställer tillbaka kannan och fiskar upp telefonen. Torkar varsamt av den. Skinnfodralet är ordentligt blött men har tack och lov räddat livet på IPonen. Pust

Då hojar systerdottern till, hon har försökt balansera för många paket samtidigt och filen gled ur handen på henne. Golvet är vitt. Avvaktande tittar hon på mig för att se min reaktion.

Jag drar av hushållspapper och ger henne var på hon kommenterar vad och hur hennes föräldrar skulle sagt/gjort.

"Jag säger Shit happens", svarar jag och sätter mig på huk bredvid henne för att våttorkar bort resterna av filen.
"Vad betyder det?"
"Typ att ibland blir det inte riktigt som vi tänkt, det blir tokigt och fel men det löser sig. Nu är golvet rent igen."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar