måndag 26 september 2016

Jag kan om jag vill


Fick för mig att jag grotta ned mig och se alla säsonger av Sex and the City igen.

"Då kan du kolla på Netflix", säger mannen och ler lite retsamt.
"Nä det kan jag inte", svarar jag eftersom jag aldrig lärt mig att bemästra våra fjärrkontroller och alla program som följer med dessa.
"Det är lätt, slå på teven, vänta någon minut och tryck på SMART HUB:"

Jag beslöt att för en gångs skull verkligen prova. Min teknikfientlighet och fullständiga ovilja när det gäller att faktiskt försöka lära mig hur alla våra fjärrkontroller fungerar har hittills fått mig att skrattande svara "du vet att jag inte kan". Dags att utmana mig själv.

Så jag följde instruktionerna ovan. Stegade med piltangenterna, skapade nytt inlog i mitt namn och började leta efter Sex and the city. Det visade sig snart att Netflix enbart erbjuder långfilmerna med samma namn.


"Erkänn att du är impad", sa jag till mannen som kom in i rummet för att kolla hur det gick för mig.
"Är jag inte!", svarade han.
"Det är du visst det, lite grann men du erkänner det inte."
"Är jag inte ..."

Eftersom serien Sex and the city inte visas på Netflix så var jag tvungen att gå in på HBOs sida. Nu uppstod problem. Logga in. Överkurs för mig eftersom jag inte har de uppgifterna. Mannen tog över, startade om och lotsade mig fram till säsong 1.

Han hävdar fortfarande att han INTE är imponerad över att jag klurade ut användandet av fjärrkontrollen. Jag tror att han luras! För så här är det med mig: jag kan om jag vill! Det är bara det att ibland har jag ingen lust att ens försöka lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar