fredag 23 september 2016

I grön kroppsstrumpa


Har varit ute på landet hos mina älskade före detta grannar eller om du så vill mina reservföräldrar. De är just idag på väg till Spanien för en månads sol och värme.

Vi har hunnit med en lekfull dag eftersom vi är vuxna som emellanåt gillar det barnsliga. M plockade fram något som hon beställt från USA och som jag genast tänkte: "Det där kan jag göra själv!"

Lite matematiska beräkningar, mönsterkonstruktion och sen bara köra på. Hur svårt kan det vara? Inte så. Vad då, undrar du kanske?


Istället för filt eller poncho så kan du krypa ned i din alldeles egen sjöjungfrukokong. Som en stor, stor strumpa. Du glider ned med fötterna först och sen myser du i soffan!

Jag testade (så klart). I liked it. Borde kanske illustrerat min sjöjungfru bättre men eftersom jag var borta och inte hemma så kändes det konstigt att strippa, därav den svarta toppen.

Men ... dräkten lämpar sig inte för transport av något annat slag än ålning på golvet!


Höstens trend might be a mermaidsuit!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar