söndag 10 september 2017

Går det att lära gamla hundar sitta?


Ny vecka, nya möjligheter och infallsvinklar. Det som var igår är minnen och historia och i morgon är en annan dag.

Jag fortsätter min yogautmaning, vilken på ett sätt inte alls är en utmaning eftersom jag redan yogar sju dagar i veckan. Mitt mål är alltså inte att få till en hållbar praktik, att hitta tid och skapa rutin. Min förhoppning är att fortsätta att utvecklas, att ge mer tid åt de asana som är krävande och svåra för just min kropp.

Det innebär coreträning, vissa höftöppnar positioner och lite kombinerade bröst-, axel/skulderblads övningar för ökad rörlighet. Finns mycket att fokusera på, kan alltid bli bättre ... på allt!


Gäller att skynda långsamt och att ha en stor portion tålamod i bagaget. Min lotusträning ligger kvar. Än så länge har jag inte ens provat att sätta mig i lotus trots att jag klarade det (ett flertal gånger) för ett år sedan. (Då var det överkurs för mig och något som egentligen var omöjligt! Idag däremot borde jag komma in i positionen utan problem?)

Vill inte forcera och tvinga in kroppen i något som den kanske inte är redo för, vill inte skada mig. Så allt får ta den tid det behöver ta. (Riktigt imponerad över att jag fixar detta ... jag som vill så mycket och det "på en gång".) Tydligen kan även gamla hundar lära sig sitta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar