torsdag 21 september 2017

Sena i kläm?


Min högra handled önskar semester ... eller nåt!? Den vill liksom inte vara med, inte 100%.

Jag kan ignorera den, strunta i vad den säger eftersom alla funktioner i handen fungerar MEN det är mindre smart.

I måndags flyttade jag om kläder, på galgar. Typ 10-20 plagg i taget. Greppade och lät min hand fungera som ett spjut, en hängare till dess att galgarna placerats på sina nya platser. Antagligen överbelastade jag själva handen.


I tisdags morse kunde jag under den tidiga yogaklassen känna hur det liksom strålade från handen upp till axeln när jag stod i hunden. Ingen akut smärta, inget "farligt" att bli oroad över, snarare en uppmaning att vara uppmärksam och kanske lite försiktig.

Vila är nog bra och jag gör så gott jag kan. Yoga går bra, känner inget obehag längre. Däremot undviker jag (denna vecka) annan träning som pulsgympa där armhävningar förekommer ymnigt. Yogan är lugnare och genom andningen kan jag kontrollera, känna efter och utföra rörelserna mer säkert.

Med andra ord är det som det är. Handen bestämmer över mig just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar