fredag 1 september 2017

Nu har jag gjort det igen, glömt att fråga innan jag agerat ...


Det var för någon vecka sedan som det hände. Jag hittade en (i det närmaste) tom flaska med alkohol i vår diskho i köket? Inte visste jag vad den gjorde där??? Varken jag eller mannen ställer flaskor så.

Däremot har vi en son som kan ställa tillbaka tomma mjölkpaket och vattenflaskor  i kylen. Jag antog att det var samma person som städad bort denna flaska, inte vetat var han skulle göra av den och helt soneka dumpat den i diskhon.

Slatten hälldes bort och jag städade undan flaskan, placerade den i förrådet bland annat glas som ska återvinnas. Så glömde jag bort alltihop.


Igår skulle sonen ut, på fest och undrade var hans flaska var?

Jag erkände att det var jag som städat, att jag TROTT att den skulle slängas ... den stod ju övergiven i disken!

Sonen tyckte att jag kunnat fråga. (Själv tänker jag att han borde placerat flaskan någon annan stans om han ville behålla den) Som plåster på såret fick sonen en ny flaska, jag gav honom "mitt" vin, trots allt så borde jag kollat innan jag hällde bort innehållet i hans flaska.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar