söndag 17 september 2017

Ja tack, om den är liten och smidig


Har hittat en syssla på jobbet som jag finner meditativ. En uppgift som jag normalt sett undviker, framför allt hemma men som på mitt arbete upplevs annorlunda.

Jag gillar inte att stryka. Köper sällan kläder som behöver denna typ av behandling. Har ingen lust att lägga tid på en så tråkig syssla.

I vår familj är det mannen som stryker.


På mitt jobb har vi en steamer, en slags ångande strykapparat. Du fyller behållaren med vatten och sätter i kontakten sen ångar du kläder. Hänger upp plagget på en galge och fäster i steamerns överkant, ingen strykbräda behövs.

En rofylld uppgift, faktiskt meditativ. Jag kan stå länge och lite var som. I veckan stod jag i stora skyltfönstret när dockornas kläder behövde en sista finjustering.

Faktiskt så tror jag att det är dags att chocka mannen, säga till honom att jag önskar en egen. Så mycket roligare och lättare att få skrynkelfria plagg. Rockar, skjortor, tröjor ... ja allt!

Strykjärn: nej tack
Steamer: ja tack, om den är liten och smidig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar