söndag 24 september 2017

The power of Alignments


Igår eftermiddag hade jag förmånen att kunna närvara vid en workshop i yogastudion. 120 minuter att djupdyka i linjering tillsammans med andra yogis och vår härliga lärare Victoria Carp.

Som jag längtat och nu efteråt hur nöjd som helst. Att arbeta med den egna kroppen och hitta "rätt", uppleva wowkänslor och samtidigt stöna på grund av utmattade muskler.

"Ni kommer att hata mig i vissa lägen", sa Victoria inledningsvis. 


Inget hat men kände viss frustration framför allt gentemot min egna kropp när vi fokuserade på core muskulaturen. Här behöver jag träna, hitta mag- och rotlås och orka hålla kvar genom hela praktiken. 

Tyvärr för mig så har jag fuskat mig igenom en hel del linjering ... bara för att min kropp är flexibel och tillåtande ... ett minus för mig. Så mer "båtträning" och armlyft från mage/rot. Jippi!?!

Vad gäller Victoria så älskar jag henne! Hon är tuff men med stort hjärta och oerhört bra på att förklara hur olika asana ska kännas i kroppen. Min typ av lärare, den som piskar lagom mycket men samtidigt motiverar mig att fortsätta strävandet efter egen utveckling.


Ha en skön söndag, det ska jag ha!


@hellcat @yogahuset #hellcat #yogahuset

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar