söndag 24 september 2017

In my dreams ...


Hittade en Zits som jag bara var tvungen att klippa ut och sätta upp på vår kylskåpsdörr. Anledningen var att det ord som dök upp i mitt huvud "endast i mina drömmar".

Under kidsens tidiga tonår och även senare så skrattade vi ofta igenkännande åt Zits. Astronauten påminde mest om seriefiguren men emellanåt även Lejonkungen. Vardagssituationer så lika våra egna. Mitt i prick.


Hemma har vi samlat och ramat i de bästa, de där även jag och mannen jämförs med Zits föräldrar.

För några dagar sedan hittade jag denna: Pappan som testar yoga.


Skulle önska att jag fick med mannen, han som har goda fysiska förutsättningar med höfter som är rörligare än mina. Kommer inte att hända. Har lockat med yin hemma men mannen är inte sugen. Ibland testar han någon asana och lyckas alltid över förväntan men viljan att hänga på min praktik existerar inte.

Så jag tittar på stripen och ler när jag tänker " in my dreams"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar