torsdag 10 november 2016

Duvor, duvor och duvor


Dag två efter min hemläxa med dubbelduva så känner jag mig TRÖTT och lite sliten. Ska det vara så? Svar: ja.

Att lära gamla hundar sitta är inte lätt och att lära "gamla tanter" öppna upp sina höfter är heller ingen enkel uppgift. Bend ... don't break. Allt för en hållbarare framtid :) så koppla in en stor dos tålamod.

Idag är jag alltså enormt trött i höger ben, från höften hela vägen ned till tårna, detta trots att dagen knappt börjat och jag ska vara på gående fot fram till sent ikväll.


Bindväven stärks och muskler som aldrig arbetat så mycket får plötsligt stå i främre led. De är skeptiska och motsträviga, har under så lång tid accepterat sin statiststatus och kanske tappat tron på sina egna drömmar.

Allt är möjligt. Jag kan förändra men samtidigt är det oerhört viktigt att jag lyssnar inåt så kroppen får den tid den behöver. Jag är ju trots allt inte femton - tjugo år längre.


Så jag kämpar på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar