torsdag 24 november 2016

I kända kvarter


Behöver lova mig själv något, att bli bättre på att ta rast på jobbet.

Min mage är i uppror och viskar att om jag fortsätter som hittills så kommer den att strejka, typ magkatarr ...

Tur att jag har min kropp som drar i handbromsen för om det är någon jag lyssnar på så är det just den. Har ju en förmåga att gasa på, så länge något är roligt så funderar jag inte så mycket.


Mitt dilemma är väl känt på jobbet, alla vet och jag skämtar om det. När maten är uppäten och kaffet avnjutet så har jag svårt att sitta stilla om jag är själv. Telefonen har jag redan lekt med och ljuset i vårt kök är inte tillräckligt att läsa under.

Har svårt att rulla tummarna när det finns massor som jag kan göra, tyvärr arbetsrelaterade uppgifter som att kolla mejl, gå igenom leverans, förbereda ... allt som jag inte bör göra på min rast då tanken är återhämtning.

Emellanåt "lurar" jag mig själv och säger att jag tar resten av rasten senare. Den tanken är bra men i praktiken är jag värdelös på att gå ut och sätta mig. Så jag behöver en plan!


Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar