måndag 14 november 2016

Ett uns frustration


Måste träna mitt tålamod igen ...

Tror att jag sträckt eller övertänjt en sena på baksidan av höger knä? Vet inte annat än att den ömmar. Det hände förra veckan och läkningen går åt rätt håll. Idag känner jag endast det onda i vissa yoga positioner, de mer komprimerande när jag ska lotusträna.

Vila, låt bli vissa övningar och gör de som kroppen okeyar fullt ut. Visst, jag gör så samtidigt som huvudet vill mer. Har ju läxa ...


Tålamod. Ett fint ord. Var sak har sin tid, ingen ide att skynda. Kroppen bestämmer, inte jag. Men åh vad svårt det är att vänta när jag vill längre!

Så kroppen drar i nödbromsen. Stopp. Ta det lugnare ...

Okey, okey. Jag backar och lyssnar. Känner efter inåt. Vad fungerar idag? I morgon? Vinner ingenting på att pusha. Tålamodsträning på hög nivå ;)


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar