måndag 21 november 2016

På sniskan igen ...


Jag har lyckats att undvika att trampa i klaveret och göra ogenomtänkta och impulsiva handlingar, tråkigt för min blogg men skönt för mig.

Däremot är jag fascinerad över hur sned jag är! Hur jag i yogastudion ännu en gång hamnar totalt snett? Har jag typ någon diagnos eller vad är det som händer?


Härom dagen på partneryogan när det var min tur att lägga mig med ryggen på mattan så hände det igen. Det var min partners tur att få flyga, jag hade redan fått sväva, så vi bytte plats. Mitt i denna asana säger min kompanjon att jag är sned.
"Är jag?"
"Ja kolla hur du ligger"
Mycket riktigt så låg jag ordentligt på sniskan, nästan utanför mattan men utan att vara minsta medveten om det. Jag skrattade och la mig ordentligt det vill säga rakt.


Frågan kvarstår: varför hamnar jag snett? Är jag vriden eller?

Verkar endast inträffa när ryggen placeras mot mattan och jag inte ser den. Mina sinnen är 100% fokuserade på en specifik uppgift. Inte för att det spelar någon roll, egentligen ... men jag kan ändå inte låta bli att fundera på min förmåga att hamna snett ... på mattan?!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar