lördag 5 november 2016

Min "bra-att-ha-lista"


Högst upp på önskelistan just nu står fotmassage.

Mina fötter tjatar och ber: "snälla, snälla ... vi har sprungit hela dagen!" Och JA det stämmer, i för trånga skor så tårna tryckts ihop. Tänk talesättet "Ska man vara fin så får man lida pin!"

Ordinerad: högläge och mys i soffan. Jag vet att det finns taktikbollar som du kan rulla under din egen fot, de frigör spänningar och trötthet. Vore skönt just nu, bara det att vi inte har någon sådan boll ... i alla fall inte än. Ska skriva upp på önskelistan.



Har redan några punkter på min bra-att-ha-lista:

  • Rockring (I love)
  • Antigravity gunga
  • Yogahjul
  • Ett par böcker (sparas till julönskelistan)
  • Massageboll

Det finns en grej mannen protesterar mot och det är gungan, Han påstår att det blir fula hål i taket och att jag kommer att välta möbler om jag ska svinga inne i vår lägenhet?! 


Ska försöka leta upp en mikroskopisk dos kvinnlig list för att övertala honom (ett litet problem, har ingen kvinnlig list ...) men skam den som ger sig. Allt är möjligt!

Men tillbaka till mina utmattade fötter, de ska få vila i helgen, inget springande och inga trånga skor. Lagom av allt och kanske men bara kanske ska de få mer fotmassage.


Ha det


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar