fredag 11 november 2016

Hair



Nästan ett år sedan sist, i alla fall nio, tio månader. Okey jag har "fuskat" en gång men nu är ordningen återställd. I like it.

Om jag hade haft ett annat hår eller en annan frisyr så hade vardagen sett annorlunda ut, då hade jag troligtvis varit så illa tvungen att göra något åt situationen. Tack vare eller kanske på grund av detta så har jag stått ut. En gummisnodd och några hårklämmor så löser sig det mesta.


Som sagt ÄNTLIGEN bokade jag klipptid och fick den kärleksfulla behandling håret suktade efter. Lite färg och en rejäl genomklippning. Tack finaste Lollo!

När jag kom hem undrade mannen om jag även krullat håret?
"Nä, bara klippt"

Mitt hår är humörsstyrt. Om jag är trött eller sjuk så sloknar det, blir plattare och tråkigare. När jag mår bra och det är lagom hög luftfuktighet så krullar det sig. Olika hår för olika dagar, det är bara att hänga med.

Vissa stunder måste jag tygla håret, andra får det vara stort och vilt. Vågigt, lockigt, spretigt, stort, platt, tråkigt, rakare ... kort sagt en del av mig.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar