onsdag 16 november 2016

Skyltar och fönster


Denna vecka är mitt fokus på jobbet (förutom alla kunder) att sätta upp nya planscher och skyltar inför fest och julhandel (det är ganska många) samt att styla nytt fönster.

I måndags när jag kom till arbetet hade inte allt material kommit ...

Svårt att veta på vilket ben jag skulle stå? Gjorde klart annat fix och hade sen turen att posten levererade skyltmaterialet. Så check på den uppgiften!

Så har vi fönstret, vilket innebär en massa roligt arbete. Tyvärr saknas dockornas kläder men jag hoppas på dagens leverans. Har börjat med golv, väggar och dekor. Allt tar den tid det tar. Jag har till fredag på mig så det löser sig.


Att sätta upp nya skyltar är inte alltid lätt, framför allt inte när jag är kort. Stege som är lagom hög är ett måste samt förmågan att klättra som en apa.

Härom dagen då dubbelt så stora skyltar skulle hängas ovanför kassorna fick vi tänka till. För att nå innebar det att jag fick sitta ovanpå skåp. Kände mig som Emil i Lönneberga, förvisad till snickerboa.

Hårda skåp gav ömma knän. Förvånande eftersom jag inte har knäproblem? Är nog inte meningen att personal ska sitta på skåp som levande skyltdockor.


Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar