söndag 6 november 2016

Ups and downs


Min vecka på yogamattan har varit både och. Den började i flow för att avslutas med en stelare och tröttare kropp. Kanske har kylan påverkat, kanske är det enbart livet? Ups and downs

Jag har utan att anstränga mig eller rusa in i någon av positionerna plötsligt lyckats med både lotus och sjöjungfrun!!! Vilka underbara överraskningar :)Samma känsla som när jag för första gången stod på huvudet, eufori <3 Jag ville skrika och jubla rakt ut. Hoppa, dansa och sjunga :) 



Har jag lyckats en gång så betyder det att kroppen hittar tillbaka. Tar dock inget för givet. Kroppen är som den är.

Så i slutet på veckan samtidigt som kylan anlände så försvann flowet. Under en lunchyogaklass hade jag svårt med balanspositionerna: dansaren, örnen, trädet och tredje krigaren. Antagligen fokuserade jag inte tillräckligt? 

Efteråt undrade min lärare om jag blivit frustrerad? "Kanske lite", svarade jag "men jag försöker vara snäll mot mig själv … ibland är det bara sånna här dagar"



Vaknade igår morse med ömmande nacke/axlar och trots lång uppvärmning och stretch för de stela partierna så ville inte min kropp lika mycket som tidigare,  visste det i samma stund som jag ställde mig på mattan. Jag klarade varken spagat (hela vägen ned) eller sjöjungfrun. Life is life.

Ville inte pusha mig för hårt, bättre att låta kroppen vila och hämta kraft.  Det är okey. I morgon är en annan dag. Kram <3



Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar