onsdag 23 november 2016

Hattifnatt?


Eller? Har i alla fall tagit mig i kragen och kommit igång igen med lite kreativt skapande hemma. Ny hatt är på gång, en röd.

Om jag ska vara helt ärlig så har hatten legat på vänt ett bra tag, typ någon månad. Tappade lusten att fortsätta, behövde gräva fram min symaskin ur garderoben och DET kändes alldeles för jobbigt.


Lagom till advent och de nalkande julförberedelserna tänker jag försöka få hatten klar.

En hattkulle i ull och ett brätte i rutigt kraftigt tyg, det sista tjänade under många år på landet som julgardin i vårt kök. Återvinning ligger mig varmt om hjärtat :)

Varvar handsömnad med symaskin. Ett rofyllt arbete. Hinner dessutom lyssna på favoritmusik och sjunga med. 

Gäller bara att hålla i motivationen och föra detta hattprojekt i land inom den deadline jag gett mig själv. Borde egentligen inte vara några problem.


Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar