måndag 7 november 2016

Fest i front


Dags att börja hänga om butiken inför jul och alla fester, känns lite väl tidigt i min personliga värld men ...

Det är inte ens mitten av november, typ nästan en månad kvar. Visserligen har det snöat och kylan har kommit men ändå.

Synd för mig att jag arbetar i butik, här gäller det att ligga i framkant och vara ute i god tid. Nästa vecka ska våra skyltfönster fyllas med julkänsla.


Jag minns när jag var liten. Den magiska känslan när familjen åkte in till stan för att insupa atmosfären av det årets Skyltsöndag. Fönster avtäcktes av, i många fanns tomtar, en del mekaniska. Hade vi riktig tur så levde "skyltdockorna" och rörde sig stämningsfullt i någon form av julspel. Ute doftade det av glögg och pepparkakor. Kanske inhandlades de första julklapparna?

Nu är allt annorlunda, julen kommer tidigare och en del av magin är borta.

Min uppgift är att försöka skapa så mycket julkänsla som är möjlig, utifrån de förutsättningar som ges. Så jag börjar med omhäng och frontar fest.


Puss och kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar