tisdag 25 februari 2020

Den som väntar på något gott


För några år sedan skrev jag en saga med titeln Semlan, den är idag programmerad och kommer att kunna läsas i WonderTales app. En berättelse som skulle passa utmärkt att gotta sig i precis nu ... eller snarare igår men eftersom appen ännu inte är lanserad så får alla lässugna barn och deras föräldrar hålla sig ett tag till.


Igår stod jag i en lång och ringlande kö utanför ett av stadens konditorier för att köpa just semlor (till mig och mannen), de som fått bäst i test av årets "smakpanel" (i lokaltidningen). Trots mängden människor som ivrigt väntade på att få handla så skötte bageripersonalen ruljansen smidigt. Ganska snart hade jag fått mina bakverk i kartong samt betalat för godsakerna.


Tänker på att det inte alls var lika enkelt för min sagas huvudfigur Birgit, den förhållandevis enkla uppgiften att köpa semlor blev för henne en hinderbana med oväntat slut. Men denna historia får du läsa vid annat tillfälle, när den publicerats i appen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar