måndag 17 februari 2020

Pippi Power


Äntligen kom den! Och helt ärligt är det magiskt att den över huvudtaget finns, boken. Jag blir lycklig bara jag hör titelns namn.

Pippi Power

Jag som sa att jag hette Pippi när jag var liten. Hon var min stora idol och ALLT som Pippi kunde ville även jag göra. Som du förstår så var undertecknad full av idéer och inte sen att testa ifall dessa fungerade i verkligheten.

Tror inte mamma tyckte att det var helt okey att jag nästan hann gunga/hänga i kristallkronan ovanför matsalsbordet. Ja, vi hade en sådan och jag hade hunnit upp på bordet, redo att greppa lampan när mamma skyndsamt lyfte ned mig.


Fick en gunghäst som såg ut som Lilla Gubben och en självkänsla som blev ordentligt boostad av min pappa men någon apa fick jag aldrig? Inte heller en kappsäck med guldpengar.

Boken jag köpt är ännu oläst men min förhoppning är att den är lika intressant som jag hoppas, om inte så fortsätter jag att låtsas att den är det och tittar på omslaget. Pippi Power står för så mycket, typ positiv kvinnlig kraft. Att våga tänja gränser, vara modig men samtidigt snäll.

Måste skriva titeln en gång till: Pippi Power
Känns nästan som om den är skriven till mig, som om det stod mitt namn i boken redan innan jag köpte den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar