tisdag 18 februari 2020

Mogna på ni ... jag väntar


Det var ett tag sedan jag skrev ... och då menar jag inte blogginlägg, planeringar, mess, inköpslistor, mejl eller "att göra punkter".

Jag menar historier, berättelser, sagor. Du fattar,

Helt ärligt har jag så många som fyra stycken pausade. De syns som öppna flikar på min laptop men det är också allt. Periodvis kan det vara så här, vissa veckor mycket skrivande och andra i stort sätt nästan inget alls.


Att pausa kan vara bra för att få perspektiv och var sak har sin tid.

Låter allt vara som det är ett tag till. Berättelserna får mogna och jag fokuserar på annat. Min kropp viskar att den får tillräckligt med stillasittande framför datorn som det är. Både rätt och fel, enligt mig. De sista dagarna har jag tränat tufft så de stunder jag suttit har varit välförtjänt vila.

Ha en skön dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar