onsdag 26 februari 2020

Och så ville sopbilen nödvändigtvis vara med


Vissa dagar går ögonen i kors, dessa stunder vill de helst blunda för att söka vila. Just precis så är det för mig i skrivande stund, vilket innebär att detta blogginlägg blir kort.

Igår stod, satt eller låg jag på yogamattan en större del av min dag/kväll. Först egen yoga och sen vidare till studio för att hålla lunchklass. Äta lite och efter det tillbaka till mattan igen, nu för att filma veckans video (att lägga upp på Youtube). AirDrop och redigering i iMovie innan det blev dags för  kvällsklass.

En dag fylld av många hundar, krigare, sidoplankor och trianglar.


Mitt under filmandet började det dåna, liksom brumma. Tänkte att det var vinden som ökat och ven värre än någonsin. Att avbryta inspelningen, pausa och eventuellt göra om? Nej tack. Hoppades istället att vinden skulle mojna och tona bort.

Insåg senare att det inte var blåsten som härjade, det var sopbilen! Just då, i stunden förstod jag inte
att tunnor lyftes och tömdes. Trodde istället att det var ett arbetsfordon, typ traktor (?) eller grävare (?) som nödvändigtvis måste låta precis bakom vårt poolhus och störa lugnet.

Shit happens men turligt nog verkar filmen klarat sig! Tack för det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar