fredag 7 februari 2020

Tjuvstartade innan, bara för att jag kunde


Helg. Jippi, äntligen! 

Jag är ledig och nu är planen att bara vara, hela helgen. Tjuvstartade igår. Fredagar är min "ta hand om mig själv dag". Arbetar visserligen mer än halva dagen men sen försöker jag avsätta tid "att göra ingenting", alltså låta kalendern förbli blank.

Träna och egen yoga är okey. Läsa. Promenera. Pyssla hemma. Hänga med mannen. Fika. Handla inför helgen (oftast ett måste) men eftersom det vankas fredagsmys så känns den vardagssysslan trevlig.


Har upptäckt att jag (de senaste veckorna) varit både trött och seg på fredagar. Tolkar informationen som att det är extra viktigt att logga ut från jobbet och logga in 100% privat.

Som egen företagare är jag aldrig ledig, det finns alltid saker att göra. Någon faktura som ska betalas eller skrivas. Klasser att planera och mejl att skriva. Gäller därför att vara observant på mig själv.

Så mycket det går, lovar jag mig själv, att pausa jobbet lördagar och söndagar. Emellanåt leder jag klasser, då är det ok att arbeta (just dessa timmar) men sen bör jag koppla från, för att vara och förbli hållbar.

Ett helt annat tänk och samtidigt svårt när det mesta jag gör är sååå roligt men vila och återhämtning behöver prioriteras, det bara är så.

Önskar dig en skön lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar