torsdag 13 februari 2020

Det är sååå OKEY att göra ingenting!


Igår tog jag mig en ledig dag mitt i veckan, bara för att jag hade möjlighet och kunde. 😊 För när alla "måsten", det som står överst på listan och behöver bli utfört, är gjorda och kroppen ber om ledigt ... då gillar jag att lyssna.

Ja, ja, helt ledig var jag inte men i det stora hela, fram till det var dags för mig att hålla klass (på kvällen).


I min kalender stod det "gymmet" och om jag ska vara helt ärlig så var min motivation lika med noll men trots det packade jag min väska och gick iväg. Är någonting planerat så finns inget kryphål för lathet (inte i min värld). I sällskap med alla pigga seniorer utförde jag min träning, rodd och löpband och känslan efteråt var värd allt tvivel. Precis som förra veckan så var jag grymt stolt över mig själv, framför allt över att inte "banga" och att alltid göra mitt bästa.

Förutom lite bokföring och administration så hände inte så mycket mer. Jag landade istället i välgörande egen yin och senare i tillståndet att det är okey att göra ingenting. Åh vad jag gillar den känslan, den är sååå energi påfyllande.

Men detta var igår, idag är en ny dag och i min kalender står det arbete.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar