lördag 29 februari 2020

Julen varar fram till påsk?


För första gången detta år så knarrade det under mina fötter när jag tog en lång förmiddagspromenad. Ett mysigt och efterlängtat ljud som påminner om den vinter vi aldrig fick.

Ja jag vet, det kan fortfarande komma massor av snö och hellre nu än i april men efter månader med gröna gräsmattor så börjar jag långsamt ställa in mig på vår.


Ljuset är tillbaka, fåglarna kvittrar och solen värmer. Nice!

På andra sidan den stora allmänna gräsmattan är ett par hus fortfarande dekorerade i full julbelysning. Ingen julgran men ljusslingor överallt! Ska bli spännande att se HUR länge till dekorationen får vara kvar? Julen varar fram till påsk, sägs det i visan. Kanske alla lampor plockas bort när påskäggen grävs fram?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar