söndag 2 februari 2020

Min vardagshjälte


Mina stora bild och filmfiler har nära på fått min laptop att ge upp. ICloud har konstant påmint mig om att mitt lagringsutrymme varit för litet och att det inte funnits plats för fler filmer. Jag överdriver inte om jag skriver att jag levt med dessa meddelanden i över ett år.

I min dator och mitt tänk så har det aldrig varit: en in - en ut, snarare spara ALLT. Matematiken i mitt resonemang går så klart inte ihop. Medveten om detta har jag trotsat sanningen och försökt spara ner ytterligare en video och sen ännu en ...


Vid vissa tillfällen har jag tvingats insett faktum, vilket inneburit nödvändigheten av att stanna upp, rensa och slänga. I ärlighetens namn har jag mest skrapat på ytan.

Mannen tog saken i egna händer, köpte in en extern hårddisk (till mig) och har därefter ägnat mycket av sin lediga tid till att spara ner alla bilder, filmer och större dokument. Min dator blir nu lättare och lättare och utrymmet att spara nytt, större och större.

Vilken hjälte! Så oerhört snäll och omtänksam. Som extra bonus: ännu mer struktur samt ordning och reda. Jippi!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar