söndag 16 februari 2020

Shit happens ...


En skön helg avrundades med stress påslag ...
mindre bra, kan tyckas men emellanåt blir det inte som vi tänkt.

När nycklar återlämnas  ... fast fel, då fungerar ingenting. Du kan inte låsa upp din dörr och din tidigare värd har i sin ägo fått en helt oduglig nyckel till sin lägenhet. Och som om detta inte vore illa nog så är nycklarna i olika städer, vilket i detta fall innebär många timmars restid.


Så hur gör du när styrelsen meddelar att det inte finns någon huvudnyckel?

Reser du tillbaka med nästa tåg? Byter nyckel, kollar om det är okey att sova kvar för att morgonen efter ta det tidigaste tåget hem igen? Flera timmar försenad till arbetet.

Eller ber du kompisen att skicka nyckeln rekommenderat till ditt arbete samtidigt som du kollar om det finns någon som har en extra säng att låna ut i en, två eller tre nätter?


Så har vi det här med att vara egenföretagare och inte kunna någonting ...

Inser att jag behöver ringa Skatteverket och prata om den skatt jag förväntas betala in. Har fått information om att de 50% jag dragit frän min inkomst inte räcker. Att jag borde lagt undan 65% så det täcker sociala kostnader och annat???

Varför har jag inte koll på detta? Varför har varken banken, Skatteverket eller någon annan andats om just egna sociala kostnader? Magont är resultatet av alla frågetecken. Min uppgift idag blir därför att bena ut varje undran. Punkta upp svaren och lära mig utifrån informationen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar