torsdag 6 februari 2020

Hallå! Var är alla?


Igår skulle jag leda en tidig företagsklass för ett gäng målare. Vi har träffats vid flera tillfällen och de har kommit fram till att yin är vad de önskar.

Jag förberedde mig på rätt sätt, la mig tidigt och somnade faktiskt direkt, vilket innebar att jag vaknade av mig själv redan kl 05:15 ... en kvart tidigare än jag tänkt. Valde att stiga upp med vetskapen att ifall jag somnade om så skulle jag eventuellt vara betydligt tröttare.

På morgonen är det emellanåt svårt att veta hur mycket tid som behövs? Om rutorna på bilen måste skrapas eller exakt hur hårt isen sitter? Hur trafiken flyter samt om jag hittar parkeringsplats.


Klassen skulle börja kl 06:30 men innan målarna dök upp så skulle teet vara klart, ljusen tända, rummet förberett och musiken igång. Jag var på studion kl 06, vilket var i väl god tid.

När klockan var fem i halv så hade ingen kommit???
Hmn, konstigt. Var var de? Hade jag tagit fel på dag? Nä ...

Fyra minuter i halv kom den förste mannen, en ny bekantskap eftersom just han inte varit med tidigare. Jag visade honom runt och därefter någon minut i halv kom resten.

Klassen blev någon minut försenad men sen flöt allt och när timmen var slut såg de nästan tröttare ut än när de kom. Så där yogastoned som jag kan bli, vilket är en härlig känsla. Nöjda vinkade de hejdå och jag kunde ta mig hem för att starta morgonen en andra gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar