fredag 19 oktober 2018

Ärligt talat så kunde jag inte göra något annat än vänta ... så då gick jag och tvättade håret?!


Livet just nu är okey, ja faktiskt bra men jag tänkte att jag skulle backa två dagar. Efter mannens andra behandling hos den leende kinesen (då mannen själv frågat efter och bett om nålar mot stress) reagerade kroppen just på det sätt vi inte förväntat oss, att bli spänd och skakig. Mannen sov oroligt och på morgonen kom kramperna, de som försvunnit efter första behandlingen. Uppenbarligen triggades kroppen av nålarna och det fanns endast en sak för mannen att göra ... rida ut stormen.

Det är svårt att se på, att inte kunna göra något som magiskt trollar bort demonen som smugit sig in i kroppen och tagit över. Ärligt talat kan jag bara vänta ... så jag gick och tvättade håret! Fick olustkänla i magen då jag smet iväg samtidigt som jag visste att mannen redde ut situationen själv. Han led inte av att jag duschade, det var jag som mådde dåligt över att inte kunna hjälpa honom.


När jag senare skulle åka till arbetet och vi kramade om varann så kände jag mig fullkomligt energilös, som om jag varit den som brottats med kramperna. Väl på jobbet märkte jag hur stressad min kropp blivit av morgonens oro. Trots att jag tycker mig ha en bra verktygslåda och veta hur jag ska ta hand om och boosta mig själv så insåg jag att stressen lagrats som lagren i en lök. När mannen mår dåligt så faller jag med huvudet först ned i en djup avgrund om än enbart för en liten stund.

Jag är väl medveten om att det är viktigt att registrera alla kroppsliga signaler. Så under mina raster mediterade jag, använde min mindfulness app, blev sammanlagt tre gånger a' 15 minuter. Drar ut några köksstolar och lägger mig på rygg över dessa, stoppar in örsnäckor och lyssnar. Efter tredje meditationen släppte stressen. Då kunde jag både gå ut och äta med jobbet och senare köra till Arlanda för att plocka upp Lejonkungen.

Så morgonen efter meddelade mannen att han sovit nio eller tio timmar! Kände sig både utvilad och glad. Från kramp till bra sömn ... kanske triggades kroppen medvetet av nålarna för att värka ut stress? Ingen aning men det är vad vi just nu hoppas och vill tro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar