söndag 21 oktober 2018

En hade huvud men inte de andra ...


Igår brottades jag bokstavligen med skyltdockor i butiken! Efter att ha hängt om delar under lördagen var det dags att byta kläder på byster samt tre dockor i det skyltfönster som befinner sig inne i butiken.

Insåg att de bar sandfärgade boots ...

Dockorna behövde svarta och det var här mitt lilla problem uppstod. Vi har många svarta men vi har nästan lika många dockor och alla boots var redan upptagna. Fanns inga snyggare pumps eller sneakers som fungerar för senhöst/vinter.

Eller helt ärligt så fanns något par svarta boots men utan borrat hål under sulan, dessa kan endast användas av dockor som har pigg i vaden istället för pinne i foten.


Fick en lysande ide', hade en docka inne i butiken som tidigare stått i de stängda fönstren, jag kunde helt enkelt byta fotplatta! Problem löst (trodde jag)

Eftersom jag är lat så lyfte jag dockor (fullt påklädda) och trixande av skor. Placerade tillbaka dessa med nya boots. Gick bra fram till dess att den fotplatta jag lösgjort skulle användas. Dockan i skylten hade inget hål i vaden ... suck. Kollade kompisarna och upptäckte en med hål. Yes!

Men nej ... hålet stämde inte. Fick gå på reservplan och byta hela dockan. Oops! Den hade huvud, inte de andra ... tänkte inte på det.

Tillbaka på ruta 1 men skam den som ger sig. Efter en del trixande så löste sig "problemet" även om svetten lackade. 😜😂



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar