måndag 29 oktober 2018

Is på rutan och en oönskad present


En sån där alldeles onödig liten lapp var något jag belönades med igår. Inget jag önskat, bett om eller trott mig kunnat få men likväl så satt den fastklämd under vindrutetorkaren när jag kom ut till bilen. En parkeringsbot ...

Jag hade fått veta att det var säkert att parkera där jag stod men nu så här efteråt vet jag att det inte gäller mellan 22-10, alltså lite tvärtom mot andra parkeringsregler.


En tidig yogaklass då jag trodde att jag var safe, få bilar i rörelse och ingen trängsel. Antagligen så handlar det mer om att bilar inte ska stå gratis över natten? Ja ja, boten är betald och nu vet jag på riktigt vad som gäller.

Shit happens. Jag överlever detta oönskade utlägg på 500kr. Alltid lär jag mig något ... typ att INTE parkera på just detta ställe en tidig morgon. 😂😂😂 Haha





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar