tisdag 23 oktober 2018

De där händerna som gör underverk med min kropp ...


Mina lediga dagar är som gåvor från himlen, precis vad jag behöver för att hämta kraft och energi, gårdagen var inte annorlunda.

Började dagen med tidig morgonklass. Att få möta de morgonpigga yogisar som orkat sig upp värmer. Vi börjar lite trötta i nedtonat ljus för att senare öka tempot (mina klasser är sällan enbart mjuka och lugna 😳🙈😜). Igår yogade vi oss igenom kroppens 7 chakra, från jord till "krona". Syftet var att balansera våra energihjul så att de varken snurrar för fort eller för långsamt. Ett behagligt och synkat tempo är eftersträvansvärt.


Så hem, en stor kopp te med mannen som precis vaknat och sen vidare för att få njuta av välgörande Yogamassage. De där händerna som gör underverk med min kropp, som känner var spänningarna sitter och som löser upp dessa lite i taget.

Inte nog med den välbehövliga massagen, jag fick dessutom äran att vara modell för ett fotouppdrag. En kropp som massören kunde arbeta med för att ge bildliga smakprov på hur en behandling kan se ut. (Jag älskar sånt!!!)

Allt det braiga hade kunnat stanna här men nej då, inte igår. Jag och fotografen blev bjudna på lunch som tack för hjälpen! Wow!!!

Hem, gjorde klart den hatt som beställts för länge sedan och mös därefter tillsammans med Lejonkungen och mannen tills dess att det var dags att hålla ytterligare en yogaklass. Samma tema, samma planering men på annan studio.

Nu är jag boostad så jag klarar mig fram till min lediga helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar