fredag 5 oktober 2018

Vet knappt vad foundation är, så illa är det


Har fått en gratis ansiktsbehandling, den har försökts planeras in hela hösten vilket inte varit det lättaste. Jag arbetade i stort sett alla de tider som erbjudits ... så till slut hittade vi en lunchtid (igår).

Måste ärligt erkänna att jag är helt utanför min safty- och comfortzone här. Äger ingen beautibox, använder aldrig krämer och knappt smink. Vet knappt vad foundation är ... så illa är det.


När jag lagt mig på britsen erkände jag allt detta. Vatten och tvål, solkräm och aftersun om vi är utomlands samt hudkräm på vintern när det är kallt och torrt, det är Miastyle. Kan ingenting, är både ointresserad och lat.

Kände mig felplacerad och rädd att hudterapeuten skulle försöka sälja på mig en massa "nödvändiga anti age" produkter.

Blev ordentligt ompysslad. Själva ansiktsmassagen var ljuvlig.

En väldigt annorlunda fredagslunch. Trevlig och lärorik men aningen obekväm oändligt  långt borta från min bekvämlighetszone.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar