lördag 20 oktober 2018

Kanske spelar det ingen roll VAD jag gör utan att det är HUR som är poängen?


Ena dagen stort steg framåt och nästa dag ett litet steg tillbaka, som en dans fast utan det där härliga flowet ... det är så vi lever.

I min privats sfär händer det grejer eller det känns åtminstone så. Jag har fått nya kontakter och utan att ha bett om det tipsar andra om mig! Det känns som att få presenter jag länge önskat mig. ❤️🙏


Igår stod date med en tänkbar kollega på mitt schema. Hade blivit ombedd att planera och hålla i en kortare yogalektion/sekvens vilket var ungefär som att bli kallad till jobbintervju eller att få göra ett arbetsprov "in real life".

När jag ska gästspela eller som igår presentera en kortare sekvens för att visa vem jag är och vilken stil jag har så börjar tankarna snurra. Hur och vad representerar mig bäst? Svaren kan vara många eller få. Kanske spelar det faktiskt ingen roll VAD jag gör utan det är HUR som är poängen?

Pirr i magen men ordentligt förberedd åkte jag iväg. Som mannen sa innan så gick det bra och från och med nu kommer jag att få möjlighet att vikariera då någon ordinarie lärare inte kan hålla i sin klass. Efter nyår kan det mycket väl bli så att jag får egna fasta timmar. Yes!!!

Ha en alldeles underbar söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar