lördag 13 oktober 2018

Ett oväntat besök



Igår hade vi en BRA dag! En härligt ledig lördag då vi hann en hel del (läs: främst jag). Efter en god natts sömn med sovmorgon mår nog de flesta av oss bra, min älskling gör absolut det.

Vår todolista kortades av och min energi som varit låg i slutet av veckan var åter på topp. Mår familjen bra så mår jag bra, känns det igen?

Trädgårdsarbete i 18gradig värme i mitten av oktober (!) gör livet ljuvligt. Att plocka äpplen, städa bort utemöbler och åka till återvinningen blir ren njutning. Hann dessutom ge min studio både kärlek och omvårdnad.


I samband med middagsfix ropade mannen på mig, vi hade fått besök. En gäst som dök upp utan minsta förvarning eller presentation. En svart hankatt. Francis, stod det på halsbandet.

Mannen kände sig iakttagen och när han vred på huvudet så satt den svarta katten utanför vår sovrumsdörr, den påkallade uppmärksamhet. Mannen som av naturen är en sann djurvän öppnade dörren och hälsade. Ropade på mig som lämnade middagen för att säga hej.

En stund senare inspekterade katten hela vårt hus, gick på husesyn. De är polare nu, mannen och Francis. Det är bra för vänner är en underbar krydda i livet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar