tisdag 30 oktober 2018

Ett gästinlägg i en större blogg ... Ja, jag försöker gärna!


Livet har beslutat att jag ska vila från trädgårdsarbete, kanske tycker det att jag gjorde tillräckligt i lördags då jag åkte iväg med sju säckar löv och en stor back fallfrukt? Trädgården ser rätt okey ut men jag skulle vilja räfsa ihop de sista lövhögarna och göra i ordning inför vintern som närmar sig. Snö, kraftig frost och igår ihållande regn har fått mig att backa, att välja bort och prioritera inomhusarbete.

Så jag gör som livet vill, jag låter trädgården få vila ifred några dagar till. Kan alltid räfsa upp löven och lägga dessa som ett varmt täcke över våra rosor. Fylla rabatterna så att blommorna klarar vintern bättre.

En ledig dag mitt i veckan är verkligen skönt. När den inträffar på en tisdag så får jag visserligen ingen sovmorgon men det är ändå okey. Upp i ottan, iväg till studion för att hålla yogaklass och senare hem igen för "frukostmys nummer två" med mannen som då hunnit vakna.


Igår körde jag writing lounge hemma. Ett gästinlägg till min yogalärareutbildnings lärares blogg (oj ... vilken jobbig mening det blev) skulle skrivas. Publiceras i tidningen Yoga World alternativt på nätet!? Mina ord och min upplevelse. Som vanligt hade jag ingen riktig plan när jag satte mig vid min laptop. Litar oftast starkt på att orden kommer när jag väl börjar skriva och det gjorde de. Fick ihop 460 ord (riktlinjerna var 300-500 ord). Bifogade bilder och klickade på skicka symbolen. Klart! Kändes riktigt bra. Klappade mig själv på axeln och sa: "grymt jobbat!"

Gårdagen blev en soft skön dag med massor av chill, vilken senare avslutades med ytterligare en yogaklass (fast i annan studio). Igår annat tema och ny planering än den klass jag höll samma morgon.

Ha en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar