torsdag 18 oktober 2018

Det lilla livet är värt sååå mycket, det är på riktigt och äkta


Förra fredagen frågade en kollega om jag/vi skulle göra något roligt i helgen? Jag tittade förvånat upp, log och svarade: "Tja ... hemma hos oss handlar allt om överlevnad"

Riktigt så illa är det inte men när andra planerar in middagar, resor och fester så nöjer vi oss med det lilla livet, äta något enkelt men gott, tända ljus och prata mycket. Kanske rigga för en filmkväll då mannen somnar (skulle aldrig hänt i vårt tidigare liv att det var han som somnade ... var alltid jag!)

Hur tunga vissa stunder eller dagar varit så finns ingen anledning för mig att klaga. Visst längtar jag efter en normal vardag, då vi är två som delar på sysslorna men den dagen kommer, det är jag säker på, så ett steg i taget.


Att jag öppet valt att berätta om vår resa gör livet enklare och mig starkare. Att människor i min närhet vet och bryr sig hjälper mig att orka. När mannen håller om mig fylls hela min kropp med ny sprudlande energi. Det lilla livet är värt sååå mycket, det är på riktigt och äkta!

För att toppa lyckan över att det är fredag, att livet trots allt är okey och att jag är jag så kan jag meddela att vi ska äta familjefrukost (minus en astronaut). He is back, Lejonkungen!!! Hämtade honom på Arlanda igårkväll ❤️ Vi har honom till låns några dagar







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar