söndag 28 oktober 2018

Gammal vänskap rostar aldrig


Kändes som åratal sen vi sågs, vilket inte är sant men vad som ÄR sant är att det var alldeles för länge sedan!

Hur kan det vara så att vänner vi blir inspirerade av och gillar att hänga med emellanåt hamnar på väntelistan? Tror svaret är LIVET. Vi prioriterar bort och tänker att vi hinner SEN.


Hur som helst så blev vår date äntligen av. På ett av stadens anrika kaféer sågs vi över en fika. Vi som en gång i tiden drömde om att bli utgivna, få texter och böcker publiciterade och som faktiskt (var och en av oss) förverkligat våran dröm. De andra två kan kalla sig författare, inte jag. Mina texter har getts ut i antologier, där mitt namn varit ett av många. Inte för att det spelar någon roll för mig, jag har trots allt förverkligat min dröm med tre publiciterade noveller! Jag är både stolt och nöjd över mig själv. 🤗

Ett par timmar på ett fik kan göra underverk. Energiboost på hög nivå samt att få lätta på trycket vad gäller livets bergochdalbana. Alla har vi våra egna ryggsäckar vi släpar runt på, innehållet kan emellanåt må bra av att få luftas.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar