onsdag 10 oktober 2018

Och så var det här med hatten ...


Det man lovar ska man hålla, det är något som jag alltid strävar efter. Egentligen har jag i just detta fall inte lovat annat än att jag ska kolla upp vad som är möjligt.

Men ... jag VILL ju så gärna lösa "problemet", fixa förfrågan, inte säga nej till det som jag verkligen tycker om att göra, det som fyller mig med energi.

Förra veckan när jag promenerade till arbetet så kom svaret, ja eller det som förhoppningsvis är startpunkten för mitt lilla extraknäck.


I en gammal hattkartong (original från 50- eller 60-talet) så har jag haft två tovade basstommar. Dessa fick jag i present av en kollega för något år sedan. (Släng inte bort det som en dag kan komma till användning!)

Letade reda på den tovade ullen och har format samt skulpterat två hattar. Fotat och skickat till kund för att se om basen är intressant. Får jag klartecken så blir det dags att dekorera varje hatt enligt önskemål.

Du ser, jag arbetar bäst mot en deadline!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar