söndag 1 mars 2020

Heja, heja


Vasaloppet i riktig snö och med systersöner samt deras pappa i spåren. Själv såg jag allt på teve (med undantag för längre paus för egen träning).

Häftigt med känslan av stolthet över de unga män som inte är mina egna söner men som just idag upplevs vara det, syskonblod är starkt och deras prestation imponerande.


Själv fick jag en fråga när jag kom till träningsanläggningen:
"Åker inte du Vasaloppet???
Va? Nä, aldrig.

Har inte en kilometer skidspår i kroppen den här säsongen och helt ärligt vet jag inte om jag någonsin tänkt tanken att ens åka öppet spår? Det är för många år sedan jag bodde i en mer snösäker ort, typ mer än ett halvt liv.

För mig är alla som genomför loppet grymma förebilder och riktiga hjältar, det är ingen lek att åka 9 mil på skidor och ingenting du gör otränad. Wow, heja alla er som gjort detta någon gång!!!






1 kommentar: