tisdag 10 mars 2020

Det är som det är


Influensatider och Corona rädsla, det märks både på yogamattor och i träningsanläggningar. Hälften av alla som brukar dyka upp är av olika anledningar borta, ungefär som att det vore semester och de rest bort.

För egen del har det påverkar mig genom att ett par klasser ställts in, vilket är trist men ingenting jag kan påverka.  Det är som det är ... livet.

Tänker inte låta rädsla styra mig. Vanligt hederligt bondförnuft räcker: tvätta händerna ordentligt, låta bli att ta sig i ansiktet, hosta i armvecket och stanna hemma om jag skulle känna mig krasslig.


Istället tänker jag att frisk luft, sömn, rörelse, schysst kost och eventuellt undvikande av för stora folksamlingar inomhus är bra ledstjärnor.

Det finns aldrig garantier för någonting, blir jag sjuk så blir jag.

Så vi fortsätter att leva som vanligt. Håller oss uppdaterad på läget och gör vårt bästa. Det blir som det blir och förhoppningsvis håller jag mig fortsatt frisk.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar