lördag 21 mars 2020

Skogsbad


När solen tittar fram från en klarblå himmel vill hela mitt väsen studsa ut och lapa i mig både värme och sol.

Så öppnar jag dörren och nordanvinden rycker den nästan ifrån mig, det är inte alls lika varmt ute som jag tror. Finns två möjligheter i detta läge.
1. Snabbt dra igen dörren och kura ihop under en filt i soffhörnet med en stor kopp te alternativt kaffe
2. Dra igen dörren, sätta på ett eller två lager extrakläder och göra ett nytt försök.

Jag valde det senare. Min/vår pappa lärde oss barn att det inte finns något dåligt väder, snarare dåliga kläder (alternativt brist på mängden som behövs).


Svettas in våren - säger ett gammalt talesätt, så okey då.

Med rätt kläder och en mössa på huvudet så blev promenaden njutbar och härlig. Jag valde skogen där vindens framfart knappt märktes. Allt var lugnt och tyst. Några blåsippor vinkade glatt från marken och emellanåt mötte jag andra skogsbadare som helgflanerade.

Önskar dig en energigivande söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar