torsdag 26 mars 2020

Det hade kunnat vara tredje gången gillt


För ett par dagar sedan gick det att läsa (i tidningen) att butikskedjan jag tidigare arbetat inom försatt sig i konkurs. Om jag valt att stanna så hade det inneburit tredje gången gillt.

Nu hamnade aldrig undertecknad i detta läge eftersom jag sa upp mig (för över ett år sedan) för att satsa på en av mina drömmar. Däremot blir jag både sorgsen och ledsen över att mina fina arbetskompisar drabbats ... igen.

Många, känns som de flesta, påverkas på något sätt av coronavirusets inverkan på arbetsmarknaden. En del blir "viss tids" permitterade och har de tur så får de lön under tiden, andra blir tillfälligt arbetslösa och en tredje grupp har inte längre ett arbete att gå till. Läskigt. Jag lider med alla som fått det svårt/svårare och knappt förstår hur de ska överleva.


Så har vi de som har för stor arbetsbelastning, som jobbar, jobbar och jobbar. De som kämpar för att rädda liv samtidigt som de skulle behöva både vila och avlastning. Heja er! Hoppas ni orkar hela vägen in i mål. Ni är både kristids- och vardagshjältar.

I situationer som denna finns det alltid människor som tänker utanför boxen och vänder negativa spiraler så att en innovativ lösning presenteras, heja er också! Det är i motvind som vissa av de bästa idéerna föds, så länge leve kreativiteten!!!

Jag tror på oss alla, att om vi hjälps åt så fixar vi detta. Det finns så många positiva krafter som agerar när kaos tränger sig in, som tänder ljus och visar vägen. Så låt oss hjälpa varandra!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar