tisdag 17 mars 2020

Tacksam


Vissa dagar är mysigare, roligare och härligare än andra, de fyller mig med tacksamhet och glädje.
Vad kan vara bättre än att bjuda hem en kär vän på lunch (mitt i coronavirusets framfart).

Att få krama om en av de bästa lekkompisar jag har
Skratta högt och prata förtroligt
Sitta länge vid bordet och bara vara
Och sen avsluta med att hänga uppochner i yogagungan


Under min tidiga morgonklass var vi betydligt fler än vi brukar vara (trots coronavirus) och det spred en känsla av"normalitet". Timmen gav mig extra energi då jag vet att morgondagen kan se helt annorlunda ut. Om klasser ställs in eller blir av är det ingen som vet förrän samma dag.


Som den "hemmafru" jag inte är ansträngde jag mig lite extra när vännen skulle komma. Lagade husmanskost från grunden både för att jag hade tid och för att jag ville.

Så tacksam för de fina vänner jag har, min härliga familj (både den nya och den ursprungliga) samt alla andra sköna människor jag möter på och utanför mattan. Tack för att ni finns!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar