lördag 7 mars 2020

Möhippa utan kobror men med ett kärt återseende


Igår var det dags för ny premiär, mitt uppdraget var att hålla yogaklass för en möhippa. Superkul! Fick ärva klassen av en annan lärare på studion (som fått förhinder), så jag tackar och bockar för chansen att yoga tillsammans med ett gäng glada kvinnor. Möhippa, ordet betyder glädje för mig så "jobbet" kändes allt igenom positivt.

Den blivande bruden hade önskat en lugnare klass. Absolut, inget problem. Check. Notis nummer två: hon är gravid och ville slippa positioner liggande på mage. Här fick jag tänka igenom min planering en extra sväng. Alla kobror (finns med i solhälsningar) ströks, istället valde jag att sekvensera på annat sätt.


Min förhoppning var att sällskapet skulle få en genomtänkt klass som passade alla, oavsett förkunskaper samt att samtliga lämnade studion nöjda.

Mina drömmar uppfylldes och vi hade en skön timme på våra mattor. Eftersnacket skedde i soffan, det dracks te och jag agerade fotograf.

Det häftigaste var dock att återse en tidigare granne! Vet inte vem av oss som blev gladast? Min energimätare åkte i topp och jag skuttade ut till bilen när vi alla gick åt skilda håll.


Önskar dig en härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar