tisdag 31 mars 2020

Rotation på fel ställe


Hur gick det, undrar du kanske? Eller så är du helt ointresserad av svaret, synd för dig i sånna fall för här kommer det.

Efter en sämre natts sömn vilken stördes av funderingar HUR jag skulle rigga min telefon under själva live sändningen så vaknade jag innan klockan ringde. Min hjärna hade arbetat problemlösande trots att jag försökt meddela att allt skulle ordna sig. I drömmen testade jag ett antal olika alternativ och konstaterade till slut att om allt sket sig så kunde jag alltid använda den mindre lyckade selfiekameran, den som egentligen är ett NO NO.


Efter att ha skrapat is på bilrutorna och tagit mig in till studion så upptäckte jag att det finns ett stativ för de filmningar vi ska göra! Så klart, denna studioägare tänker på allt ... bara jag som glömt att fråga.

Jag riggade telefonen och de morgonpigga yogisar som brukar hänga med mig på tisdagsmorgnar droppade in. Klickade på inspelningsknappen och startade klassen. Allt gick bra. När jag däremot skulle avsluta inspelningen 70 minuter senare så signalerade telefonen batterikris. Sparade och delade.


Väl hemma ville jag se hur inspelningen blivit. Hmn, varför var bildskärmen roterad??? Vad hade jag NU lyckats med? Stön ...

Försökte ändra på de inställningar som finns men ingenstans lyckades jag rotera filmen så att den hamnade i rätt läge. Fick se den med vriden ipad.

Så om du tillhör studions medlemmar som har access till de live sända klasserna, förlåt mig. Meningen var att du skulle få en film med bra bild, ljud och framför allt rätt roterad.

Bättre lycka nästa gång säger jag till mig själv och klappar mig kärleksfullt på axeln ... om jag nu får en ny chans ;






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar